Všeobecné podmienky firmy GútaNet s.r.o. pre poskytovanie prístupu na internet pomocou mikrovlnnej technológie
|
GútaNet, spol. s r.o. s účinnosťou od 1.4.2006 zavádza zmeny vo Všeobecných podmienkach pri poskytovaní svojich služieb, ako dôsledok zmeny obchodnej politiky. Spoločnosť GútaNet, spol. s r.o. ako prevádzkovateľ za poskytnuté služby vyúčtuje objednávateľovi služby dohodnutú cenu na základe faktúry, vystavenej začiatkom mesiaca. Splatnosť tejto faktúry je 7 dní od jej vystavenia. V prípade nezaplatenia faktúry do 20-ho dňa daného mesiaca klient obdrží upomienku, za ktorú vyúčtujeme sumu v zmysle platného cenníka - v súčasnosti 100,- Sk. V tom prípade, ak do 20-ho dňa toho istého mesiaca klient neuhradí faktúru za službu, pristúpi prevádzkovateľ k odpojeniu tejto služby.
V tejto súvislosti oznamujeme, že v zmysle nových Všeobecných podmienok za znovazapojenie vyúčtujeme poplatok 500,- Sk. Všeobecné podmienky spoločnosti ako aj platný cenník môže klient prečítať na webstránke spoločnosti alebo na verejne prístupnej nástenke v rámci otváracích hodín nášho predajného miesta na Kostolné nám č.32. |
|
I. Úvodné ustanovenia
1. Poskytovateľom služby je firma GutaNet s.r.o. so sídlom Horný rad č.19, 94603 Kolárovo prevádzka : Kostolné nám č.32 94603 Kolárovo , vložka č.15265/N obchodného registra.
2. Zákazníkom je právnická alebo fyzická osoba ktorá s poskytovateľom uzavrela zmluvu o poskytovaní služby.
3. Aktuálny cenník je prístupný vždy na www stránkach poskytovateľa .V prípade žiadosťi zákazníka poskytovateľ pošle oficiálny cenník v písomnej podobe.
4. Obchodné vzťahy medzi poskytovateľom a zákazníkom sa budú riadiť zmluvou o poskytovaní služby, týmito všeobecnými podmienkami a cenníkom.
II. Zriadenie služby
Zriadenie služby štandardné zahŕňa zriadenie prenosového media tak na strane poskytovateľa jako aj na strane zákazníka. Riadne poskytovanie služieb je viazané na uzavretie zmluvného vzťahu. Pred právoplatným uzavretím zmluvy sa prípadná prevádzka považuje za skúšobnú . Po zaradení údajov zákazníka do systému, poskytovateľ oznámi zákazníkovy parametre umožňujúce konfiguráciu jeho prístupového programového vybavenia alebo zariadenia.
III. Technické podmienky
Účastník využíva službu prostredníctvom programového vybavenia alebo zariadenia ,umožňujúceho pripojenie do siete Internet definovaným protokolom, špecifikovaným v Údajoch zákazníka v zmluve č.b.2 Aktualné technické detaily spojenia poskytovateľ oznámi na požiadanie.
IV. Cena za službu
Poskytovateľ má právo meniť cenník bez súhlasu zmluvných strán ,ak zmeny budú v prospech zákazníka (zníženie cien, zvýhodnenie podmienok, zvýšenie limitov). V iných prípadoch je povinný zmenu cenníka oznámiť zákazníkovi minimálne jeden mesiac vopred.
V. Fakturácia , platobné podmienky
Poskytovateľ do 7 dní po uvedení do plnohodnotnej prevádzky všetkých zmluvne dohodnutých služieb vystaví faktúru - daňový doklad - so zdaniteľným plnením ku dňu protokolárneho odovzdania služby. Faktúra je splatná do 7 dní od doručenia. Zákazník platbu môže uskutočniť cez bankový účet /inkaso/, poštovou poukážkou typu C alebo v hotovosti. Poplatky za poskytované služby sa účtujú po uplynutí obdobia, ktorým zvyčajne je jeden kalendárny mesiac. Poskytovateľ do siedmeho dňa mesiaca vystaví daňový doklad za všetky poskytnuté služby, v ktorom uvedie všetky skutočnosti potrebné k vyčísleniu fakturovanej sumy /zmluva č.b 6/. Faktúra je splatná do 7 dní od vystavenia. V prípade oneskorenia úhrady poplatkov poskytovateľ je oprávnený účtovať zákazníkovi úrok z omeškania vo výške 0,05% z účtovanej sumy za deň oneskorenia. Okrem toho v prípade omeškania platby zákazník hradí všetky náklady vyplývajúce z mimosúdneho konania, predovšetkým náklady na upomienky, poštovné a iné s tým spojené výdavky. Poskytovateľ má právo omedziť prístup na internet keď zákazník mešká úhradamy.
VI. Doba plnenia,vypovedanie zmluvy
Zmluva o poskytovaní služby sa uzatvára na dobu neurčitú alebo podľa zmluvy s viazanosťou na dobu určitú. Zákazník a poskytovateľ má právo ukončiť zmluvu o poskytovaní služby písomným vypovedaním s trojmesačnou výpovednou lehotou. Výpovedná lehota začína plynúť od prvého dňa mesiaca nasledujúceho po doručení výpovede. Poskytovateľ po ukončení zmluvy zabezpečí zrušenie prístupu pre zákazníka. Ktorákolvek zo zmluvných strán môže zmluvu vypovedať z dôležitých dôvodov písomne, bez dodržania akejkoľvek lehoty alebo termínu. Dôležité dôvody sú predovšetkým : a. Jeden zo zmluvných partnerov poruší povinnosti, ktoré na seba prevzal uzatvorením tejto zmluvy,a tento stav, ktorý je rozpore so zmluvou, neodstráni ani napriek písomnej výzve a dodatočnej sedemdennej lehote. Poskytovateľ je nútení prerušiť prevádzku služieb siete z dôvodu že,významné zariadenie, zabezpečujúce jej prevádzku musí byť odstavené, prípadne odstránené v dôsledku vplyvu neprevídaných okolnosti (vis maior) alebo zásahu tretích osôb. Dôjde k narušeniu technických, organizačných, legislatívných alebo spoločenských podmienok nevyhnutných pre prevádzku služieb siete. Poskytovateľ je ďalej oprávnený okamžite vypovedať zmluvu aj vtedy, ak sa údaje uvedené zákazníkom v zmluve dodatočne ukážu ako nepravdivé alebo neúplné. Ak zákazník nesúhlasí s oznámeným zvýšením ceny za poskytované služby,má právo vypovedať tým priamo dotknuté zmluvy ku dňu platnosti nového cenníka. Ak z výpovede vyplýva zmluvná pokuta, tak účastník je povinný túto pokutu uhradiť zníženú o rovnaké percento akým bol zvýšený poplatok za danú službu.
Pri zákazníkoch, ktorí majú akciové zapojenie, zostávajú zariadenia majetkom GútaNet s.r.o. pokiaľ neuhradia celkovú sumu zariadenia. Za predčasné vypovedanie akciového zapojenia sa účtuje zmluvná pokuta 2000 Sk.
VII. Dočasné prerušenie poskytovania, obmedzenie služby
Poskytovateľ je oprávnený pri zachovaní zmluvy a po následnom informovaní zákazníka logicky zablokovať jeho prístup z dôvodu: jej zneužívania,a to až do odstránenia jej zneužívania alebo vykonania technických opatrení zamedzujúcich jej zneužívanie. Nezaplatenia splatnej ceny do 15 dní odo dňa doručenia upomienky, a to až do zaplatenia alebo do zániku zmluvy. Ak účastník využíva služby siete spôsobom, ktorý je v rozpore s platnými legislatívnymi normami alebo dobrými mravmi, programy ako p2p/peer2peer/ nepodporujeme. Ak účastník využíva služby siete spôsobom, ktorý významne omedzuje využívanie služieb siete ostatným zákazníkmi, má poskytovateľ právo po informovaní zákazníka urobiť opatrenia, ktoré tomuto stavu zamedzia aj mimo rozsah technicko-organizačnej špecifikacie opísanej v tejto zmluve. V tomto prípade má poskytovateľ právo okamžite zrušiť zmluvu a namiesto nej ponúknuť zákazníkovi novú zmluvu, zahŕňajúcu technické alebo organizačné riešenie ktoré zabraňuje vzniku uvedeného stavu.
Zodpovednosť za škodu
Poskytovateľ nepreberá zodpovednosť za prerušenie alebo obmedzenie poskytovania služieb spôsobené treťou stranou ani za poruchy ,ktoré vznikli zásahom alebo iným konaním úzákazníka,ktoré je v rozpore so zmluvou alebo boli spôsobené odlišnosťami v parametroch zariadení zákazníka a poskytovateľa. Poskytovateľ nezodpovedá za škody,spôsobené zákazníkovi prevádzkou služieb siete alebo jej prerušením, ani za obsah údajov prenášaných sieťou/mikrovĺn/ . Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za prezradenie prenášaných údajov spôsobené poruchami zariadení, chybami v programovom vybavení,ani za prezradenie údajov v rámci zariadení alebo prenosových liniek iných organizácií.
IX. Práva a povinnosti poskytovateľa
Poskytovateľ odstraňuje všetky poruchy zariadení siete v mieste prístupových bodov v čo najkratšom čase . Poskytovateľ uskutočňuje opatrenia, ktoré zamedzujú prístup cudzích osôb k údajom neverejného charkteru prenášaných alebo uložených zákazníkom na zariadení poskytovateľa. Poskytovateľ zodpovedá výlučne za škodu vzniknutú na hmotnom majetku , ktorá zákazníkovi preukázateľne vznikla jeho zavinením s výnimkou okolností vylučujúcich zodpovednosť v zmysle § 374 Obchodného zákonníka.
X. Práva a povinnosti zákazníka
Zákazník je povinný zaistiť súčinnosť pri príprave technického riešenia, inštalácii,údržbe a deaktivácii. Pri využívaní služieb sa zákazník v záujme bezporuchovej prevádzky riadi pokynmi poskytovateľa. Zákazník je oprávnený previesť svoje práva a záväzky vyplývajúce zo zmluvy o poskytovaní služby na tretiu osobu výlučne s písomným súhlasom poskytovateľa.
XI. Reklamácie
1. Účastník podáva písomnú reklamáciu firme GútaNet, spol. s r.o., ktorá službu poskytla. Ak bola reklamácia podaná kompetentnému úradu, úrad takúto reklamáciu bezodkladne postúpi firme GútaNet, spol. s r.o. Účastník má právo na reklamáciu v lehote do 30 dní, v tejto lehote nemožno účastníkovi toto právo obmedziť. GútaNet spol. s r.o. písomne oznámi účastníkovi výsledok prešetrenia jeho reklamácie do 60 dní, inak sa reklamácia považuje za uznanú.
2. Reklamácia vo veci prešetrenia úhrady nemá odkladný účinok na zaplatenie úhrady za poskytnuté služby. Ak cena presiahne trojnásobok priemerného rozsahu využívania služby Za predchádzajúcich šesť mesiacov, je firma GútaNet, spol. s r.o. povinná umožniť účastníkovi odklad zaplatenia časti ceny presahujúcej cenu za priemerný mesačný rozsah využívania služby počas predchádzajúcich šesť mesiacov, a to najneskôr do skončenia prešetrovania telekomunikačného zariadenia alebo umožniť účastníkovi zaplatenie časti presahujúcej trojnásobok priemerného rozsahu využívania najviac v troch mesačných splátkach. Akje využívanie služby kratšie ako šesť mesiacov, ale dlhšie ako jeden mesiac, vypočíta sa priemerný rozsah využívania služby za celé obdobie využívania služby.
3. Účastník má právo na vrátenie pomernej časti ceny za čas neposkytovania služby v prípade jeho zavinenia firmou GútaNet, spol. s r.o. Toto právo musí účastník uplatnit' vo firme GútaNet, spol. s r.o., ktorá mu službu poskytla najneskôr do troch mesiacov od obnovenia poskytovania služby.
4. Ak sa na základe reklamácie zistí vada na telekomunikačnom zariadení, ktorá sa mohla prejaviť v neprospech účastníka, ale rozsah poskytnutej služby ani cenu za jej poskytnutie nemožno preukázateľne zistiť, účastník alebo koncový užívateľ zaplatí cenu zodpovedajúcu cene za priemerný mesačný rozsah využívania verejnej služby za predchádzajúcich šest' mesiacov. Akje využívanie služby kratšie ako šesť mesiacov, ale dlhšie ako jeden mesiac, vypočíta sa priemerný rozsah využívania služby za celé obdobie využívania služby.
5. Ak sa preukáže, že reklamácia bola podaná neodôvodnene a účastník nesplnil podmienku na odklad platby podľa odseku 2, firma GútaNet, spol. s r.o. má právo na úroky omeškania odo dňa splatnosti reklamovanej úhrady. Uplatnenie reklamácie nezbavuje zákazníka povinnosti uhradiť faktúrovanú sumu v lehote splatnosti.
XII. Osobné údaje a ich ochrana
Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom.
Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
- a) právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
- b) právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby – § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail.,
- c) právo na opravu osobných údajov – § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne,
- d) právo na vymazanie osobných údajov – § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,
- e) právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov – § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,
- f) právo namietať spracovanie osobných údajov – § 27 Zákona,
- g) právo na prenosnosť osobných údajov,
- h) právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov.
Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší obsah. Preto tieto súbory vnímame ako náš oprávnený záujem.
Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnuť zbieranie súborov cookies nastavte si to vo svojom internetovom prehliadači.
XIII. Iné ustanovenia
V prípade ak v zmluve sú dohodnuté individuálné podmienky ktoré sa odlišujú od znenia VOP,tak zmluvne dohodnuté podmienky nahrádzajú prislúchajúce ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok. Zákazník súhlasí s tým,aby sa jeho osobné údaje uvedené v žiadosti spracovali výpočtovou technikou a uschovali pre potreby poskytovateľa. Vo veciach,ktoré nie sú upravené týmito VOP platia vzťahajúce sa ustanovenia Občianskeho zákonníka a Obchodného zákonníka. Tieto všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy
Tieto všeobecné podmienky boly vydané dňa:15.12.2005 a platia od: 01.01.2006
Súhlasím s V.O.P. GútaNet.s.r.o.
Zákazník:
Meno: …..............................................
Ulica: …...............................................
Mesto: ….............................................
Tel.kontakt …........................................
Dátum zapojenia: …................................
GútaNet, spol. s r.o.
poskytovateľ